بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

دیار دلدار

دیار دلدار

 

امام زمان

اشاره:

هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم

نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم

به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم

شمایل تو بدیدم نه عقل ماند و نه هوشم (سعدی)

آنان که کمر همت بر بسته اند که از قعر جان تا اوج جانان سفر کنند، چه راست گفته اند که سالک را در این راه پر فراز و نشیب و سخت کرانه ناپدید، بی گذر از شاهراه ولایت و بی مدد از خضر راه، امید نجاتی نیست.

عارفان بالله و استوانه های اخلاق که در طریق سلوک الی الله از خود رسته و به خالق پیوسته اند؛ این همه را وامدار عنایات و توجهات آن امام یگانه دانسته و می دانند. از این روست که می کوشند تا هماره در مجرای فیض بخشی ولی اعظم خدا قرار گیرند.

حکایت اینان را با او چونان حکایت ذره و آفتاب است؛ ذره در روشنای آفتاب بالا می رود تا به وادی خورشید راه یابد.

این جماعت، محبت آن یار دلنواز را برای دیدار دلدار خویش بر گزیده اند. با وی آنچنان مانوسند که گویی حضور و غیبت آن محبوب بی همتا نزدشان یکسان است. نشست و برخاستشان با اوست، دم زدنشان از اوست، تپیدن نبضشان برای اوست. عشق و عیششان یادکرد نام اوست، وام از دم مسیحایی او می گیرند، و راز از لب اهورایی او می جویند، مشکلات خویش را بر وی عرضه می دارند و ...

سرانجام اوست که گره از کار فرو بسته شان می گشاید...

آری!حکایت این دلدادگی و دلبردگی بسی نکته آموز و شوق انگیز است. و در این میان، سهم شما که قدم رنجه کرده‌اید و بر سر این پنجره پا نهاده اید. زرین برگهایی است از آن تشرفات روحانی و مشاهدات وجدانی که به فضل خدا آهسته و پیوسته تقدیم حضورتان خواهد شد.

و اینک گزارشی دیگر از این بزم حضور، برای آنانکه نسخه شفابخش دلها و سرمه جلابخش دیده هاشان را در این محافل انس و قرب می جویند.

                                                                                                

                                                                                                    دین و اندیشه، ابوالقاسم شکوری

 

امام خمینی

پیوند انقلاب با امام زمان (عج)

از جمله نشانه‌های ظهور امام زمان (علیه‌السلام) شکل گیری قیامی مردمی از مشرق زمین (ایران) و به پا خاستن رادمردی از سلاله پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) از قم است. مردانی دور او گرد می‌آیند که قلوبشان در قوت ایمان چونان پاره‌های آهن است و هیچ تندبادی آنان را نمی‌لغزاند.

شیر مردانی که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) این چنین توصیفشان کرده است:

« گروهی که به « روح ا... » عشق می‌ورزند، نه از روی قوم و خویشی و نه به خاطر ثروت و مال »  (1) این رادمردان عاشق، به رهبری حضرت روح ا... حکومت طاغوت را سرنگون وبه جای آن حکومت اسلامی را پا برجا می‌سازند و پرچمدار هدایت در سطح جهان می‌گردند و این پرچم را جز به دست توانای امام زمان (عج) نمی‌سپارند... و چگونه می‌توان باور کرد که چنین انقلاب گسترده‌ای بدون ولایت و عنایت ویژه امام زمان (عج) ممکن باشد.

شهید بزرگوار محراب، آیت ا... صدوقی اعلی ا...مقامه در این باره می‌گوید:

« بزرگترین کرامت امام، همین قضیه انقلاب و رهبری ایشان بود... ما همه اینها را کرامت ایشان، در زیر سایه لطف بقیةا... (علیه‌السلام) می‌دانیم. و من مطمئن هستم که ایشان از آنجا الهام می‌گرفت و هر عملی هم که انجام می‌داد، با عنایت و لطف آن حضرت بود.

 

پی نوشت:

1 بحارالانوار، ج 68، ص139.

 

منبع:

سیمای امام خمینی، ص 113

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد