بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

وب سایت خطابه غدیر

وب سایت  خطابه غدیر ...

 

پیامبراکرم صلی الله علیه آله در 1400 سال پیش  در سخنرانی تاریخی خود در روز غدیر از حدود 80 تکنولوژی تبلیغی  بسیار ظریف استفاده کرده اند که روانشناسان و محققان بعد از تحقیقات فراوان به این گونه تکنولوژی ها در بیان مطالب، ایراد سخنرانی ، برگزاری سمینارو … رسیده اند.
به عنوان مثال می توان به نوع سخنرانی پیامبر بر فراز منبر به همراه امیر المؤمنین- حضور دو مجری در یک سخنرانی-  اشاره کرد که تا به آن روز مردم چنین  مراسمی ندیده بودند.  

  

آدرس سایت :

http://www.khetabeghadir.com

 

بروشور  

خطابه یا خطبه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه وآله است که در حجة الوداع درهنگام مراجعت از مناسک حج درمحل معروف غدیر خم ایرادشد.غدیرخم درست منطقه ای بود که راه حاجیان وکاروانها بسوی مناطق جنوبی وشمالی شبه جزیره عر بستان از همدیگر جدا می شد. دراجتماع پر شور یوم الغدیر بیش ازیکصدوبیست هزار نفر حاجی ازاقصی نقاط بلاد اسلامی حضور داشتند. دراین سخنرانی که بدستور خداوند متعال وتوسط پیامبر صلی الله علیه وآله ایراد شد ونزدیک به دو ساعت طول کشید پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله با بیان اجمالی ازمباحث اعتقادی.اجتماعی واحکام ومسائل اسلام علی ابن ابیطالب علیه السلام را به دستور پروردگار به عنوان جانشین خودمنصوب فرمود و به مردم فرمان داد که به امر خدایتعالی باعلی علیه السلام با لقب وعنوان امیرالمومنین بیعت کنند و آنگاه فرمود چون کثرت جمعیت شاید این فرصت را برای همگان فراهم نسازد تااز نزدیک در مراسم بیعت شرکت کنندعباراتی را که پیامبر به زبان جاری فرمودند جمعیت با آن حضرت تکرار می کردند ودرواقع به بیعت خوداعتراف می کردند......... و در پایان مراسم آیه شریفه (الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی)درشان این مناسبت نازل شد.
در آن روز پیامبر صلی الله علیه وآله به همگان دستوردادند که پیام ایشان را به کسانی که غائب بودند و والدین به فرزندان خود تاروز رستاخیز برسانند. (فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامة) و این مسؤولیت سنگین را بر دوش تمامی ما مسلمانان تا روز قیامت نهادند. پس دست به دست هم داده ایم تا این پیام را به گوش جهانیان برسانیم. 

 

آدرس سایت :

http://www.khetabeghadir.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد