بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع)، بهبود بخش روابط خانوادگی است

الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع)، بهبود بخش روابط خانوادگی است  

گروه اجتماعی: الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) با قوت بخشیدن صبر و شکیبایی در افراد ، موجب بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یکی از بارزترین خصوصیت امام موسی کاظم (ع) صبر و بردباری است. به طوری که ایشان به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب گردیدند. با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی از شکیبایی و کم‌تحملی همسران ناشی می شود. الگوپذیری از امام موسی کاظم تا حدود زیادی می تواند موجب بهبود روابط خانوادگی گردد.

امروزه افزایش چشم و همچشمی و توقعات باعث مرور اختلافات خانوادگی شده است. برخی از همسران در مقابل مشکلات زندگی، بی‌طاقت و کم‌حوصله می شوند و همین مسأله زمینه بروز اختلاف بین آنها را فراهم می سازد. همسران امروزی می توانند با الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) صبر و استقامت را پیشه خود سازند. در این صورت بسیاری از اختلافات خانوادگی در سایه صبر و گذشت از بین خواهد رفت.

بسیاری از تنش‌های اجتماعی بر اثر بی‌حوصلگی ایجاد می شود. به عنوان مثال بسیاری از تصادفات رانندگی به دلیل عدم رعایت حقوق دیگران و ناشکیبایی رانندگان بوجود می آید. در روایات آمده است که خوش اخلاقی نیمی از ایمان است. افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند و با صبر و بردباری در مقابل ناملایمات زندگی مقابله نمایند. در این صورت حس همکاری و همدلی در جامعه افزایش می یابد.

در زمان امام موسی کاظم (ع) عباسیان روی کار آمده بودند. آنها امام موسی کاظم (ع) را تحت فشار قرار می دادند. به طوری که امام موسی کاظم مدت طولانی از عمر خویش را در زندان سپری می کردند. این امام همام از درون زندان به هدایت مردم می پرداختند. ایشان پیام‌های لازم را به ملاقات‌دهندگان خود می دادند و سعی می کردند از طریق آنها به تبیین احکام اسلام و انتقال آموزه‌های دینی به مردم بپردازند. امام موسی کاظم (ع) با صبر و تحمل عظیم خود دوران سخت اسارت را تحمل کردند و پیوسته در راه خدمت به مردم می کوشیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد