بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

ذکری که مجرب است

ذکری که مجرب است

یا حی و یا قیوم

از شاگردان استاد علامه حسن زاده آملی نقل است که ایشان همیشه چند دقیقه قبل از شروع درس در محل تشکیل کلاس (مسجد حضرت معصومه علیهاالسلام) حاضر مى‎شدند - که این خود درس نظم و احترام به درس و بحث بود - ما عده‎اى بودیم که از این فرصت طلایى حداکثر استفاده را مى‎کردیم، گرد شمس وجود معظم له حلقه مى‎زدیم و از انفاس ‍ قدسیه و حرکات و حتى سکنات حضرت استاد (دام عزه ) درس مى‎گرفتیم .

روزى یکى از یاران درس، مصرانه و عاجزانه از حضرت استاد تقاضا کردند که:

«حضرت آقا عنایتى بفرمایید، ذکرى - دعایی، چیزى بفرمایید، بلکه از این گرفتارى روحى نجات پیدا کنم، خیلى گرفته و در قبض هستم.»

حضرت استاد(دام عزه) که تا آن لحظه سر به زیر انداخته بودند و در سکوتى پر معنى و مراقبه‎اى ملکوتى به سر مى‎بردند، سر را بلند کرده و فرمود: آقا جان! من هم گرفتارم، من هم از شما بدترم !

سپس چند لحظه‎اى درنگ فرمودند و ادامه دادند: دو مطلب به شما عرض ‍ مى‎کنم، یقینا اثر دارد به شرط این که، اقلا یک اربعین(چهل روز) بر آن مداومت داشته باشید.

2- سوره غنى «واقعه» را بخوانید، تا غنى در علم و بعد در چیزهاى دیگرى شوید؛ چون روایت شده است .

 

برگرفته از کتاب پندهاى حکیمانه، ج ۳، علامه حسن حسن زاده آملى .

تنظیم گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی.

1- ذکر شریف «یا حى یا قیوم یا من لا اله الا انت» که گفته‎اند، کثرت در آن سبب حیات و زیادت عقل مى‎شود و مجرب هم است!
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی 22 خرداد 1388 ساعت 11:58 ب.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد