بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

فلسفه قمه زنی در اسلام ۴

توزیع قمه توسط انگلیسی‎ها

 

رحیم پور ازغدی

 

... در اسناد وزارت خارجه انگلیس بعدها منتشر شد و افشا شد که در ایران و عراق و هند دست کم اینها سرمایه‎گذاری کلانی کردند که چطور در محافل مذهبی و هیئت‎های مذهبی از جمله بین شیعیان نفوذ بکنند. و از جریان پاک و ارزشمند مدح اهل‎بیت سوءاستفاده بکنند و این جریان مبارک مؤثر در تاریخ شیعه و انقلاب را تبدیل کنند به عامل مخدر و تفرقه بین مسلمین .

حتی در یکی از اسناد آنها آمده که بین بعضی از هیئت‎های می‎آمدند اشعاری را برای مداحی در اختیار آنها قرار می‎دادند که کاملا بدعت بود. قمه توزیع می‎کردند بین عزاداران با بودجه خودشان . و اینها همه دست‎هایی است که پشت پرده واقعا در این قضیه دخالت دارند و باید این دخالت‎ها را دید . البته ممکن است یک مداحی با اخلاص دروغ بگوید و یک عزادار با اخلاص هم قمه بزند. ما بحثی با اون‎هایی که این کارها را انجام می‎دهند نداریم . اما توجه داشته باشیم که پشت این جریانات و پرده‎ها گاهی ممکن است دست‎هایی در کار باشد برای این که تفرقه و فتنه ایجاد بکنند و یک ادبیات افراطی.

روش‎های غالی‎گرانه، بدعت و هتاکی نسبت به مقدسات سایر مذاهب اسلامی را باب بکنند و مسلمین را از جبهه اصلی و نبرد اصلی منحرف بکنند ... .

 

منبع: 

نقل از سی دی مجموعه سخنرانی‎های استاد رحیم پور ازغدی تحت عنوان " آنچه نگفتند " سی دی شماره 1 (عنوان سخنرانی: سیره حاکمان، چه باید کرد؟ دقایق 6:00 تا 7:30 ) از موسسه فرهنگی طرحی برای فردا ، صحبت‎های استاد رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه تهران

نظرات 2 + ارسال نظر
زرین قلم 29 بهمن 1386 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.emamhossein.blogsky.com

هو الرئوف
سلام علیکم
دستتون درد نکنه و اجرتون با ابا عبدالله الحسین
مطالب سه پُست گذشته و این پُست نیز دربارهء قمه زنی و دیدگاه اسلام بی نظیر بود ـ جُدای از استفاده از منابع تون ، دلایل بسیار خوبی رو فرا گرفتم ـ دستتون درد نکنه
التماس دعا
یا علی

با سلام ... و تشکر از شما انشا الله موفق باشید در تمام امور زندگی

میثم 1 اسفند 1386 ساعت 03:44 ق.ظ http://rainyspring.blogsky.com

من که اصلا با آقای رحیم پور ، آبم توی یه جوق نمی ره !
کاری ندارم که اینجا چی گفته ، کلا سخنرانی هاشون نشون دهنده نابالغی کلام ایشونه . احتمالا بیشتر از اونی که باید ، به خودش اتکا داره ! گاها از الفاظی استفاده می کنه که در شان اون سخنرانی و خود سخنران نیست ، نمی خوام ایراد بگیرم ، اینها ثابت کننده اون حرفیه که اول عرض کردم .
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد