بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

یازده دستور العمل از آیت الله بهجت

  

 یازده دستور العمل از آیت الله العظمی بهجت ( رضوان الله تعالی علیه )

دستورالعمل اول

بسمه تعالی

الحمدلله رب العالمین، و الصلاة علی سید الأنبیاء و المرسلین، و علی آله سادة الأوصیاء الطاهرین و علی جمیع العترة المعصومین، واللعن الدائم علی أعدائهم أجمعین.

جماعتی از این جانب، طلب موعظه و نصیحت می کنند؛ اگر مقصودشان این است که بگوییم و بشنوند و بار دیگر در وقت دیگر، بگوییم و بشنوند، حقیر عاجزم و بر اهل اطلاع پوشیده نیست.

و اگر بگویند کلمه ای می خواهیم که امّالکلمات باشد و کافی برای سعادت مطلقه دارین باشد، خدای تعالی قادر است که از بیان حقیر، آن را کشف فرماید و به شما برساند.

پس عرض می کنم ...

ادامه مطلب ...

آیت الله اعظمی محمد تقی ثانی بهجت ره

آیت الله اعظمی محمد تقی ثانی بهجت 

 من مات و میراثه المحابر و الاقلام دخل الجنه‏ 

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثلمة لا یسدها شیء

 

روح ملکوتی 

آیت الله اعظمی محمد تقی ثانی بهجت (رضوان الله تعالی علیه)

به ملکوت اعلی پیوست ...  

باخبر شدیم امروز ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ مطابق ۲۲ جمادی الاول سال ۱۴۳۰ در ساعت حدودا ۱۵:۱۰ دقیقه در بیمارستان حضرت ولی عصر ( روحی فداء ) دعوت حق را لبیک گفتند و به جمیع صالحینی که در روزگار معاصر می زیستند پیوستند 

ایشان در روزگار زندگی پر خیرو برکتشان در دوران اقامت در کربلای معلا و نجف اشرف در کلاس دروس استادان صالحی کسب فیض فرمودند استادان صالحی همانند:

( عارف کل و کامل عظیم حضرت آیت الله العظمی سید علی آقا قاضی طباطبایی ) 

 

داستانی کوتاه از فضائل ایشان : 

پدر بزرگوار ایشان در سن ۱۷- ۱۸ سالکی دچار  بیماری وبا شده و کاری از دست طبیب بر نمی آمد . در همان حال که مرگ را نزدیک میدیدند و حاظرین در اضطراب بودند در ان حال صدایی شنیدند که : ( ایشان پدر محمد تقی هستند کاریشان نداشته باشید

بد از این ماجرا حال ایشان بهبودی کامل یافت و به زندگی اداوه دادند و صاحب سه فرزند میشوند و ان پیام را از یاد برده بودند در هنگام تولد پسر سوم به یاد ان پیام افتاده و نام او را محمد تقی میگذارند اما در دوران کودکی در حوض افتاده و میمیرند و فرزند بعدی را که این بزرگورار بودند ( محمد تقی ثانی ) نام می گذارند  

روحشان شاد و با ائمه اطهار محشور باد انشا الله

بر گرفته از کتاب : ( نکته های ناب از ایت الله بهجت )

  

چادر چه ربطی به حجاب دارد؟

چادر چه ربطی به حجاب دارد؟

جلباب قرآنی و چادرهای امروزی 

رخی مدعی هستند که " چادر، حجاب دینی و مذهبی نیست " . در این مقاله قصد داریم بدون جانب داری ، به این بحث پرداخته و پاسخی شایسته ارائه دهیم :

دقت و پژوهش در آیه‌ی 59 سوره‌ی احزاب، صحت ادعای مذکور را مورد تردید جدی قرار می‎دهد.

 خداوند در این آیه خطاب به پیامبرش فرموده است:

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً؛

ای پیغمبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را با چادر خود فرو پوشند، که این کار برای این که آنها به عفت و حریت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت هوس‎رانان آزار نکشند؛ بر آنان بسیار بهتر است و خدا در حق خلق آمرزنده و مهربان است.

«جلابیب» جمع «جلباب» است و جلباب در کتاب‌های لغت معتبر، مثل لسان العرب، صحاح اللغة و معجم الوسیط، به «ملحفه» معنا شده است و ملحفه پوششی گسترده است که زن خود را در آن می‎پیچد.[1]

ادامه مطلب ...

آب نیسان چیست؟

آب نیسان چیست؟

باران

 

همه اعمال و دعاها که فقط مربوط به ماههای قمری نیست ماههای دیگری هم هستند که اعمال مخصوصی دارند مثل ماه نیسان!

روزى جمعى از اصحاب نشسته بودند حضرت رسالت پناه‏ صلى الله علیه وآله و سلم داخل شد و بر ایشان سلام فرمود و ایشان جواب سلام گفتند پس حضرت صلی الله علیه و آله فرمود که مى‏خواهید دوائى را که جبرئیل به من یاد داده تا محتاج به دواى اطبّا نباشم، به شما یاد دهم؟

پس حضرت امیرالمؤمنین‏علیه السلام و سلمان و دیگران سؤال نمودند که آن دوا چیست؟

حضرت رسول‏ صلى الله علیه وآله و سلم به حضرت امیرالمؤمنین ‏علیه السلام خطاب نمود و فرمود که در ماه نیسان رومى آب باران مى‏گیرى و

هفتاد مرتبه سوره «فاتحة الکتاب» و ... 

http://www.tebyan.net

ادامه مطلب ...

ارزش و ثواب آیة الکرسى

آیة الکرسی

ارزش و ثواب آیة الکرسى 

آیة الکرسی بزرگترین آیه قرآن کریم است. در روایات، برای تلاوت آیة الکرسى، فضایل و برکات بسیار و نتایج مادی و معنوی فراوانی برشمرده شده است. برخی آیات نام خاصی دارند که آن نام، از متن آیه گرفته شده است. مانند کرسی که در آیه ذیل قرار دارد و این آیه، آیة‎الکرسی نامگذاری شده است. در این مطلب برخی از خواص و نتایج تلاوت این آیه را از این روایات ذکر می‎نماییم.

«اللهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِی الأَرْضِ مَن ذَاالَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ.»(بقره/255)

ادامه مطلب ...