بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

بوی گل یاس

اطلاع رسانی مکتب اهل بیت علیه السلام

اوّلین برنامه عملى پس از ظهور و قیام

اوّلین برنامه عملى پس از ظهور و قیام


حضرت ابوجعفر، باقرالعلوم علیه السلام درباره اوّلین مرحله ظهور حضرت حجّت امام زمان (روحى له الفداء و عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ) چنین مطرح فرموده است :
مثل این که در حال مشاهده ظهور قائم آل محمّد (عجّ) هستم که از مکّه به همراه پنج هزار ملائکه به سوى کوفه حرکت مى کند، و جبرئیل سمت راست و میکائیل سمت چپ و مؤمنین در جلو حضرت حرکت مى کنند و در حال فرستادن نماینده و لشکر به سوى شهرها مى باشد.
هنگامى که وارد شهر کوفه گردد، سه پرچم برافراشته شده و به یکدیگر ملحق شوند.
سپس حضرت داخل مسجد کوفه مى شود و بالاى منبر مى رود و مشغول صحبت و سخنرانى خواهد شد؛ ولى در اءثر تراکم جمعیّت و گریه افراد، کسى متوجّه محتواى فرمایشات آن حضرت نمى شود.
تا آن که جمعه دوّم فرا مى رسد و مردم درخواست مى کنند تا حضرت نمازجمعه را اقامه نماید.
به همین جهت ، حضرت دستور مى فرماید تا بیرون مسجد شهر کوفه - بین نجف و کوفه - محلّى را جهت إقامه نمازجمعه تهیّه کنند و در همان مکان ، نمازجمعه را اقامه مى نماید.
بعد از آن دستور مى دهد تا آن که نهر و کانالى از (شطّ فرات ) کربلاء تا نجف اشرف حفر نمایند و در همان زمان بدون فاصله ، چندین پُل بر سر هر گذرگاهى نصب خواهد شد؛ و در کنار هر پُلى یک آسیاب ساخته شود.
امام محمّد باقر علیه السلام در پایان افزود: مثل این که مى بینم پیرزنى را که مقدارى گندم بر سر نهاده و جهت آرد کردن به سمت یکى از آن آسیاب ها مى آورد و آسیابان ، گندم هاى او را بدون مُزد و بدون اُجرت آرد نموده و تحویلش مى دهند
امام صادق علیه السلام پیرامون مسجدى که بیرون شهر کوفه به دستور حضرت حجّت (عجّ) ساخته مى شود فرمود: داراى یک هزار درب ورودى و خروجى خواهد بود؛ و خانه هاى شهر کوفه را به نهر فرات در کربلاء متّصل مى گرداند

غیبة طوسى : ص 467، ضمن ح 484، إعلام الورى : ج 2، ص ‍ 287.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد